Hoppa till innehåll

Villkor

När du bokar eller använder våra tjänster godkänner du dessa villkor. Läs gärna inom dem.

Bokning

Om du som kund vill avboka eller omboka måste du höra av dig minst 48 timmar innan din bokade tid annars kommer du bli debiterad 400 SEK, om vi dessutom har åkt till den angivna adressen kommer du bli debiterad ytterligare för framkörningsavgiften. Avbokning och ombokning måste göras på samma sätt som din bokning gjordes för att verifiera att det faktist är du som kund som vill avboka och inte någon annan.

Priser

Alla priser som framgår på hemsidan är inklusive moms. På många av våra tjänster kan du som privatperson dra nytta av Rut & Rot avdrag, på dessa tjänster framgår priset redan med fullt avdrag. Det framgår under priserna på vilka tjänster du har rätt till avdrag och vad priset är utan avdrag. För att kunna dra nytta av Rut & Rot avdrag måste du som kund uppge ditt fulla personnummer.

Betalning

Betalning sker med Swish eller faktura. Vi mottar inte kontanter. Vid pappers faktura tillkommer en faktureringsavgift på 45kr. På betalningsuppgifterna kommer Saccanda AB stå som mottagare för alla våra betalningsmetoder. Vid betalning via Swish kan endast ett digitalt kvitto utfärdas i form av kontantfaktura.

Framkörningsavgift

I alla våra tjänster tillkommer en framkörningsavgift. Vill du ha en offert på framkörningsavgiften fyller du i formuläret. Nedan är våra vanligaste områden där priset är följande:

199 kr inom Täby kommun
289 kr inom Danderyds och Vallentuna kommun* 
379 kr inom Vaxholms*, Sollentuna, och Österåkers kommun* 
469 kr inom Upplands Väsby kommun

Övrig framkörningsavgift utöver ovan nämnda platser beräknas genom dubbla tiden och sträckan för det snabbaste vägvalet med Google Maps från vår verkstadsadress Fortvägen, Täby. Där tiden tas 199 kr/timme och sträckan 40 kr/mil. Sträckan och tiden tas dubbla gånger för att täcka retur resan.

Arbete hos dig som kund

  1. Du som kund debiteras för varje besök.
  2. Alla tider som kommuniceras är endast estimerade för att ge dig som kund ett ungefärligt uppfattning av arbetet. Vi kan anlända både tidigare och senare än din bokade tid, men försöker att hålla oss inom +/-1 timme max. Allt utöver det hör vi av oss i förväg för att försöka underlätta för dig som kund.
  3. Vi kan inte garantera att vi har allting för uppdraget i med oss i bilen då det är omöjligt att förutse. Vi hjälper dock till så vi kan minimera resorna till en framkörningsavgift per arbete. Se därför till att vara så detaljerad som möjligt när du kontaktar oss och om tillämpligt skicka även bilder eller videos för att underlätta vårt arbete.
  4. Alla arbeten går tyvärr inte att utföra på plats och vi behöver därför ta med oss vissa arbeten till verkstan. Alternativt att du som kund får återkomma till vår verkstad när det passar dig. Vid återbesök hos dig som kund debiteras full framkörningsavgift.
  5. Vi kommer överrens om allting tillsammans under bokningsprocessen.

Verkstad

  1. Vi har en verkstadslokal för att utföra arbeten. Du behöver kontakta oss innan för att vi ska kunna ta emot ditt ärende. Vi förbehåller oss rätten att neka vissa ärenden om vi anser det.
  2. Vi arbetar ständigt för att slutföra arbeten så snabbt som möjligt. Ibland tar det längre tid. Om du som kund vill avbryta ett ärende måste du höra av dig till oss och få det bekräftat av oss. Du kommer bli debiterad för arbetet som blivit utfört fram till ärendet blivit avbrutet.
  3. När vi färdigställt ett arbete åt dig som kund håller meddelar vi dig att den är klar via telefon, sms, eller mail. Vi bestämmer en tid för upphämtning som ska ske senast 3 dagar efter utfört arbete, om detta inte är möjligt från din sida som kund debiterar vi dig 500 SEK per dygn för förvaring. Om ett arbete har förvarats i längre än 30 dagar kommer du få en varning vart efter det kommer att återvinnas och du debiteras 5000 SEK.
  4. Om vi har avtalat en tid för upphämtning av ett arbete, muntligt eller skriftligt, bör du infinna dig vid vår verkstad vid utsatt tid. Vid mindre förseningar där du meddelar oss har vi överseende men vid större förseningar (över 29 minuter) debiteras du som kund 300 SEK per påbörjad halvtimme.

Arbete

Alla arbeten debiteras med fasta kostnader i största möjliga mån. Vissa situationer där något strular eller försvårar arbetet (till exempel rost) debiterar vi 17-20/min extra för varje minut utöver våra ”normala” tider det tar att utföra uppdraget.

Reservdelar

  1. Vi reserverar oss för oförutsedda händelser med varor som är utanför vår kontroll.
  2. Vanliga regler och garantier gäller kring köp av reservdelar, och detta till ursprungsleverantören.
  3. Öppetköp gäller endast oanvända och oöppnade förpackningar, och detta till ursprungsleverantören.
  4. Garantier för förbrukningsvaror gäller endast 5 dager från montering.

Garanti

  1. Reparationer 30 dagar.
  2. Reservdelar 1 år (gäller ej slitage delar och servicedelar).